Groetjes vanuit Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anika Postmus - WaarBenJij.nu Groetjes vanuit Barcelona! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anika Postmus - WaarBenJij.nu

Groetjes vanuit Barcelona!

Door: Anika

Blijf op de hoogte en volg Anika

07 September 2014 | Spanje, Barcelona

Bij deze mijn eerste verslagje vanuit Barcelona!
1 september ben ik om 3 uur 's ochtends opgestaan om me naar het vliegveld te begeven. Mijn ouders hebben mij toen gebracht. Ik vloog vanaf Zaventem en het vliegtuig vertrok om half 7. Alles is goed gegaan. Eenmaal aangekomen en op de afgesproken plek in Barcelona, stonden Kelsey (huisgenootje) en ik te wachten op Anna. Zij is van Barcelona students, dit is een bemiddelingsbureau die ons met allerlei verschillende zaken helpen. Wij waren al iets eerder dan Anna op de afgesproken plek en zaten op een bankje op het pleintje. Het duurde nog al lang voor dat Anna kwam, vonden we. Maar het bleek dat Anna bij de halte van de bus achter ons zat te wachten haha. Foutje. Nadat we ons hadden voorgesteld etc. zijn we met onze koffers op de metro gestapt. Thank god dat ze een lift hadden, want die hebben ze dus niet overal. Anders had het echt een drama geweest met de trap.

Aangekomen bij ons appartement heeft Anna met ons nog even vanalles besproken wat betreft het appartement. Daarna is ze weg gegaan en hebben we kennis gemaakt met Jasper, onze andere huisgenoot. Het appartement is super mooi en modern en we hebben ieder onze eigen kamer. 's Middags hebben we toen nog boodschappen gedaan en een rondje gelopen door de buurt.

's Avonds kwam de huisbazin om de contracten te tekenen. Ook was de douche kapot dus dat hadden we maar even gemeld. De volgende avond kwam er gelijk iemand om hem te maken. Dat was dus wel netjes. Maandag avond zijn we nog over de Ramblas gelopen en ergens wat gaan drinken.
Dinsdag zijn we ook gelijk een winkelcentrum op gaan zoeken haha. Er zou een primark zijn dus die hebben we toen ook gelijk opgezocht. Ook moesten we nog wat spullen hebben van een drogist en die zat niet bij ons in de buurt, dus het ging niet alleen om het kleren kopen:) De primark bij dit winkelcentrum viel ons wel tegen, want er was maar 1 verdieping en het was super klein. Nog een reden om 's avonds de andere primark op te zoeken in een ander winkelcentrum! Deze was een stuk groter dus we waren niet voor niks gegaan haha.

Woensdag hebben we eigenlijk niet heel veel gedaan. Ik heb toen uitgeslapen en 's middags film gekeken plus nog duizend afleveringen van Pretty Little Liars haha. Het was ook redelijk bewolkt, wel benauwd maar niet echt lekker weer. Dus ik vond het wel een goede reden. We zijn 's avonds nog wel naar de Sagrada Familia gegaan. Het stomme van die kerk is dus dat wij er 10 minuten lopen vandaan wonen, maar dat we hem dus nog geen een keer hadden gezien. Ook geen puntje boven de gebouwen uit ofzo. Het metro station dat vlak bij ons appartement zit is Encants, vanaf daar is het 1 metro halte verder en stap je uit bij de Sagrada Familia. En omdat we liever lui zijn dan moe (en bang waren om te verdwalen) zijn we maar met de metro gegaan. Eenmaal bij de kerk aangekomen zijn we er een rondje om heen gelopen. Wel een aparte maar mooie kerk. We zijn er niet naar binnen gegaan, dit gaan we nog wel een keer doen. Daarna zijn we met mijn kaartlees-skills terug naar huis gelopen. Verder hebben we niks meer gedaan die avond. Jaa waarschijnlijk heb ik nog wel geskyped of gebeld met Rob, die in Canada zit. Maar dit doe ik elke dag wel.

Donderdag hebben we weer de hele dag niks gedaan, tot dat we om half 6 met de andere studenten een 'bijeenkomst' hadden. Dit was georganiseerd door Barcelona students. We hebben toen anderhalf uur een rondje gelopen door de stad en ze hebben allerlei dingen laten zien. De groep bestond uit een stuk of 20 studenten, waarvan maar 3 jongens. Aan het einde van het rondje zijn we naar cafe Rembrandt gegaan. Dit cafe heeft een Nederlandse eigenaar dus we kregen bitterballen en frikandellen haha. Rond half 9 zijn Kelsey en ik weer weg gegaan met nog 2 andere meiden om iets te gaan eten. Daarna zijn we weer naar huis gegaan.

Vrijdag wilde Kelsey en ik naar de Markt gaan. Dat is zo'n hele grote waar ze echt alles hebben, maar dit is helaas niet door gegaan want het stond te regenen.
Zaterdag zijn Kelsey en ik nog naar het strand geweest, want het was eindelijk lekker weer! 's Avonds zijn we met een grote groep meiden + jasper uit gegaan. Dit was echt gezellig, dus ik denk dat dat nog wel vaker gaat gebeuren.

Dit was het voor deze week. Groetjes vanuit Barcelona! xx

• 07 September 2014 - 18:33

Linda:

Leuk om te lezen Annika!!

• 08 September 2014 - 00:42

Ilse :

Hoii Hoii Anika ,

Super Leuk om te lezen!
    Jullie hebben het goed getroffen met jullie appartement.

Nog veel plezier !

X Ilse

• 10 September 2014 - 21:46

Hans Crul:

Hoi Anika, dat lijkt me een hele goede start van je buitenlandse bpv: goede reis, mooie stad, goed appartement en (heel belangrijk) leuke landgenoten. Hopelijk zit de rest van je bpv ook vol met zulke mooie ervaringen. Ga lekker genieten en veel leren van je buitenlandse avontuur!
    Groet, HC

• 15 September 2014 - 08:24

Eric Van Deelen:

Hoi Anika,

Succes met het spaans en de eerste stappen in Barcelona...

Groetjes,
    Eric.

• 15 September 2014 - 09:50

Margot:

Hoi Anika
    Heel veel succes en plezier met jouw stage in Barcelona!!
    Groetjes Margot

• 19 September 2014 - 14:22

OA3A En De Rekenjuf:

Hoi Anika,

Niet vergeten te rekenen af en toe he (in het Spaans...). Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Waarschijnlijk geniet je van supermooi weer en strand enzo, en wij hier maar hard werken!

Veel plezier daar in het Spaanse, vergeet niet te genieten van deze ervaring en tot in december!

• 20 September 2014 - 13:59

Opa En Oma:

een goed verslag hou zo vol nu het spaans een beetje onder de knie krijgen
    veel succes met je stage hasta la vista en geniet
    kus van opa en oma

• 20 September 2014 - 15:15

Anika Postmus:

Heel erg bedankt voor alle leuke reacties!!