2 weken verder - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anika Postmus - WaarBenJij.nu 2 weken verder - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anika Postmus - WaarBenJij.nu

2 weken verder

Door: Anika

Blijf op de hoogte en volg Anika

20 September 2014 | Spanje, Barcelona

Ondertussen zit ik hier al bijna 3 weken en ik vermaak me prima. 8 september ben ik begonnen met de spaanse lessen. dit was dan 2 weken lang elke ochtend van 9 tot 1. Ik vond het heel leuk maar het was wel echt moeilijk. 2 weken is ook te kort om goed spaans te kunnen leren. Je krijgt ineens zoveel informatie. Vragen stellen of over mezelf vertellen, beetje de algemene dingen lukt wel redelijk en lezen gaat ook wel. Alleen de grammatica is het moeilijkst. Ik ben in elk geval tevreden met het resultaat, want voor ik hier kwam sprak ik geen woord spaans. Ja woordjes zoals gracias, hola, adios en cerveza, maar daar kom je natuurlijk niet heel ver mee. Ik heb mijn certificaat gehaald, want daar deden we het ook voor :)

De 11de was het La Diada Nacional de Catalunya. Een Catalaanse feestdag. deze dag waren we ook vrij van Spaans. Ze "vieren" dan de belegering van Barcelona die plaats vond in 1714. Dit had veel levens gekost en Catalunya heeft toen veel vrijheid op moeten geven, dus het is begonnen als een soort herdenkingsdag. Ondertussen is dit dus gegroeid naar een echte feestdag. Op deze dag kunnen er dus ook protesten voor komen, maar wat ik heb gezien was alleen maar feest. Iedereen had wel iets geels of roods aan (kleuren van de vlag) en overal hing de vlag ook buiten. De hele dag door hoorde je mensen roepen en auto's toeteren. Was wel leuk om mee te maken.

Afgelopen donderdag ben ik ook bij mijn stage gaan kijken, samen met Laura die daar ook stage gaat lopen. Het is ongeveer 3 kwartier reizen met de metro, bus en een stukje lopen. Laura was er al eerder heen gegaan om de route te doen enzo dus die wist hoe we er moesten komen. De school zelf ligt ook naast een middelbare school, en het gebouw is volgens mij nog niet zo heel oud. De school heet "Oak House" en is een Britse internationale school. Er zitten ook veel spaanse kinderen op deze school, maar die worden dan tweetalig opgevoed. We hebben kennis gemaakt met onze begeleiders en wat collega's, maar die namen weet ik al niet meer haha. Ze hebben ons een hele rondleiding gegeven en ook laten zien waar we straks het meeste zullen zijn. Ik mag dus stage gaan lopen bij de kindjes van 3. Bij ons in Nederland zouden die kinderen op de peuterspeelzaal zitten en zou ik daar ook niet mee mogen werken. Maar omdat het hier al echt om school gaat mag ik dat dus wel. Mij lijkt het super leuk in elk geval. Ik zit dan straks helemaal op de onderste verdieping en er zitten 3 klassen. In totaal ongeveer 70 kinderen. Zoals ik het begreep is het dan de bedoeling dat ik in alle klassen wel help, omdat ze bij die klassen heel veel dingen met de hele groep doen. Ook krijgen we warm eten tussen de middag, dus dat scheelt wel veel in tijd en geld. Dan kan ik 's avonds gewoon brood eten of zo iets. Ik heb er heel veel zin in.

Gisteren zijn we de stad nog in geweest met een groepje meiden. Ze vieren nu t/m woensdag het einde van de zomer ofzo. Woensdag is dus weer een feestdag. Het schijnt dat ze hier echt van alles wat ze maar kunnen bedenken een feestdag maken haha. Voor deze feestdagen staan er op verschillende plekken in de stad een podium, waar live muziek is enzo. Op Pl. Cataluyna, bij de ramblas, hebben we die gezien en bij Espana, weet niet of het plein ook zo heet. Die muziek was verder niet heel interessant, maar de fontijn bij het paleis wel. Dat was volgens mij ook speciaal voor deze feest dagen. Die verandere van kleur enzo was wel heel mooi om te zien. Daarna zijn we nog verder naar boven gelopen om bij het paleis te kijken. Het was nu donker dus het was allemaal niet zo goed te zien, dus ik ga er waarschijnlijk overdag nog wel een keer heen. Daarna zijn 4 meiden weer terug naar huis gegaan en ben ik samen met Daphne en Sanne nog wat sangria gaan drinken op de ramblas. Ja het was eigenlijk meer een vaas sangria, het glas was echt gigantisch. Maar wel lekker :)

Verder heb ik niks mee gemaakt afgelopen 2 weken, ja veel geskyped met Rob en met mijn ouders en Broertje, omdat Mama en Douwe jarig waren:)

De foto's zullen snel volgen!

  • 20 September 2014 - 17:54

    Ilse :

    Heee Anika,

    Je maakt veel leuke dingen mee zo te lezen.
    Erg leuk om te lezen wat je allemaal allemaal meemaakt.

    x Ilse

  • 21 September 2014 - 10:11

    Opa En Oma :



    weer een goed verslag vinden wij feestdagen hebben en maken zij genoeg in spanje
    en dan zijn zij ook de volgende dag meestal nog vrij
    veel succes op school en doe de groetjes aan rob
    dikke kus van ons

  • 21 September 2014 - 20:46

    Kimberley:

    Hooi,

    Wat een leuk verslag!
    Volgens mij heb je het echt naar je zin
    Heel veel succes op je stage alvast straks en geniet ervan!

    Xx

  • 22 September 2014 - 17:01

    Hans Crul:

    Hoi Anika, zo te lezen kan het leven soms een groot feest zijn ! Geniet maar goed van al deze culturele hoogtepunten. Je hebt ook al kennisgemaakt met je nieuwe bpv; hopelijk kun je bij jouw groep alle opdrachten uitvoeren; probeer in ieder geval ook in de andere groepen een kijkje te nemen. Breng ze ook op de hoogte van je bpv-doelen (in het Spaans???); ben benieuwd hoe dat gaat lopen; komt vast en zeker goed. Alvast veel leerzame momenten toegewenst!
    groet, HC

  • 23 Oktober 2014 - 19:51

    Hanny De Jong:

    Hoi even een berichtje van mij. ik heb erg gelachen om je stukje over de voetbalwedstrijd. ik zie al al die trappen op lopen. tussen de schreeuwende fans. terwijl jij denkt , waar ben ik terecht gekomen.Dit is wel even wat anders dan een wedstrijd van VIVOO. Toen we daar afgelopen winter stonden Minder toeschouwers en de temperatuur was stukken minder.De spelers waren toen ook van een ander kaliber HaHa groetjes Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona!

..

Recente Reisverslagen:

04 December 2014

Het einde komt in zicht!

19 Oktober 2014

Camp Nou experience!

28 September 2014

Eerste week stage

20 September 2014

2 weken verder

07 September 2014

Groetjes vanuit Barcelona!
Anika

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 331
Totaal aantal bezoekers 5636

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 13 December 2014

Barcelona!

Landen bezocht: