Camp Nou experience! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anika Postmus - WaarBenJij.nu Camp Nou experience! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anika Postmus - WaarBenJij.nu

Camp Nou experience!

Door: Anika

Blijf op de hoogte en volg Anika

19 Oktober 2014 | Spanje, Barcelona

Het is al weer een tijdje geleden, dus ik dacht laat ik maar weer eens even een update plaatsen :) Er is de afgelopen paar weken niet heel veel gebeurd, maar toch wel wat leuke dingetjes die ik graag wil delen.

Op stage gaat alles super goed. Ik ben er helemaal gewend en weet wat ik moet doen en wat er van mij verwacht word. De kinderen zijn leuk, de collega's zijn leuk. Het enige wat niet zo leuk is, is het eten. Natuurlijk is het super handig enzo dat ik geen avond eten hoef te koken zelf, maar het eten wat we hier krijgen wordt voor de hele school in een keer gemaakt natuurlijk. En veel variatie is er soms niet in een week, veel rijst, vis en pasta en heel af en toe aardappels. Als je het gewend bent gaat dat natuurlijk helemaal goed, maar mijn buik reageerde daar naar een paar weken dus niet zo goed op. Ik ben 2 dagen ziek geweest en ik weet nu dus dat ik iets beter op moet letten wat ik eet, gezond eten als ik thuis eet, aardappels en groenten. Jammer genoeg geen pizza en lasagna meer voor mij in het weekend haha! Het gaat nu gelukkig weer goed.

Ik heb 2 weken terug ook mijn eerste evaluatie gesprek gehad op stage en mijn begeleidster was echt heel positief. Ik moest natuurlijk eerst zelf een beetje vertellen over hoe ik het ervaar etc. en daarna vertelde ze de feedback die ze aan de andere leraressen had gevraagd. Ze vinden mij erg punctueel en dat ik het nooit erg vind om iets te doen als ze dit vragen. Ze vertelde natuurlijk ook over het begin, van dat ik wel een klein beetje nerveus was, maar dat het helemaal goed is gekomen.

We zijn laatst ook nog met de hele groep naar discotheek Pacha geweest, dat was ook een hele leuke avond. Een paar meiden van de groep waren die avond per ongeluk bij de VIP naar binnen gelopen en die mensen daar dachten gewoon dat ze daar bij hoorden. Toen kwamen ze ons snel halen en kreeg iedereen ineens een VIP bandje. Super raar eigenlijk maar wel heel leuk haha! Zo stonden we dus de hele avond een beetje VIP bij Pacha, omdat de mensen daar dus gewoon niet goed opletten :D

Gisteren avond was toch ook wel echt heel leuk, ik ben samen met Kelsey naar de voetbal wedstrijd van FC Barcelona tegen Eibar geweest in Camp Nou. We kende heel de club Eibar niet, maar daar ging het niet om. We hebben gewoon voor weinig geld in het stadion gezeten en het was echt super gaaf. Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen over voetbal haha. We liepen al die duizend trappen op naar boven, naar onze plekken en we kwamen daar door die deur en het eerste wat ik dacht was letterlijk: Oh mijn god. Zooo veel mensen. Het is daar dus echt gigantisch groot. Was echt heel erg indrukwekkend. We hadden alleen dus per ongeluk kaartjes gekocht, waarbij we in het uit vak zaten, oeps. Maar er zaten meer mensen van barca, dus ik denk dat het bij zulke "minder belangrijke" wedstrijden allemaal wel een beetje door elkaar kan. Zonder dat er gevochten word ofzo. Die mensen dus de hele tijd "EIBAR" roepen en benga benga benga. En wij zaten daar dus tussen "jeeej barcaa". Barca had (zoals verwacht) gewonnen, met 3-0. Gescoord door Xavi, Messi en Neymar. Als er daar gescoord word heb je de eerste paar seconde geen idee, omdat je het gewoon niet kan zien haha. Ook weet je niet wie en natuurlijk is er geen herhaling dus als er iets gebeurde dat er iemand onderuit werd gehaald ofzo, had je geen idee wat er was gebeurd.

Maar zo'n beetje samengevat, het was echt een hele leuke ervaring. De foto's en waarschijnlijk een filmpje zet ik nog op facebook!
xxxx

  • 20 Oktober 2014 - 12:10

    Opa En Oma :

    met plezier je verslag gelezen gelukkig maar een paar dagen ziek
    leuk toch zo,n voetbalwedstrijd geniet van deze tijd en doe rob de groeten

  • 23 Oktober 2014 - 20:05

    Hanny De Jong:

    Hoi even berichtje van mij ik heb wel even moeten lachen om dat stukje van de voetbal ik zag je al al die trappen oplopen ,uiteindelijk boven. Tussen al die schreeuwende fans ,denkend waar ben ik nu terecht gekomen !!! Het is wel even wat anders dan afgelopen winter. Heerlijke temperatuur in Huybergen. Rustige fans aan de kant en de spelers waren ook van een andere kaliber VIVVO waar jullie hart ligt ,toch.? HaHa groetjes Hanny

  • 10 November 2014 - 11:53

    Hans Crul:

    Hoi Anika, fijn om te horen dat het, behalve het lichamelijke ongemak, zo goed met je gaat.... en dat je zoveel meemaakt. Hopelijk al wat bijgeleerd over de Engelse en Spaanse manier van onderwijs; als je teruggekomen ben. moet je ons daar maar eens uitgebried iover nformeren. We zijn wel jaloers op je voetbalervaring; lijkt me super om dat een keer te zien; kun je nog wat kaartjes regelen?
    Blijf genieten en ........leren!!
    Groet, HC

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona!

..

Recente Reisverslagen:

04 December 2014

Het einde komt in zicht!

19 Oktober 2014

Camp Nou experience!

28 September 2014

Eerste week stage

20 September 2014

2 weken verder

07 September 2014

Groetjes vanuit Barcelona!
Anika

Actief sinds 19 Juni 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 5635

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 13 December 2014

Barcelona!

Landen bezocht: